måndag 8 september 2014

Nytt litet kafé på lagom avstånd


Ett nytt kafé vid vägen  mitt ute i landsbygden - bara 2.5 kilometer från Strandhem.
Jag upptäckte det i dag vid en långpromenad.
Vid Borrebackevägen, strax efter gamla Klagshamnsskolan, finns Khalidy livs & café sedan en månad tillbaka.
I en fräsch lokal har de kaffe, drycker, glass, godis, bullar, muffins, färska frallor och lite livsmedel.
Dessutom färdigblandade salladsrätter, piroger och libanesisk mat. Det sista såg jag inte så mycket av, men det kommer kanske i den del vid sidan om som nu byggs. Där ska det bli en liten restaurang.


Kaffe och kanelbulle för 10 kronor var lockande - men jag hade glömt pengar hemma. Nu fick jag generös kredit och kunde komma tillbaka och betala en annan gång.
Verkar vara glada optimister som kan var värda ett besök vid en långvandring eller cykelrunda från Strandhem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar