onsdag 3 juni 2015

Första grannen Öster om

Blommor i fönster, möbler på plats, flyttkartonger, altanen klar och jord för gräsmattan är utlagd.
Den första har flyttat in i ett av de nybyggda husen i Öster om Strandhem.

Förutom det inflyttningsklara pågår nu byggen av 13 andra hus, flera nästan färdiga, några bara med grunden.

Skyltningar finns om att fler byggen är på gång.
Det verkar bli tätt byggt här. I något fall är det bara 3-4 meter mellan huskropparna. Återstår att se hur det blir när tomterna tar sig. 
Ut mot gatorna ska här finnas häck av någon form, plank får inte förekomma.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag bor på Emil Påls väg 1, ett stenkast från Strandhem. Jag har förstått att själve Emil Pålsson bodde där vårt hus står idag. Jag skulle gärna vilja veta mer! Kanske du Björn, eller någon läsare kan hjälpa mig? Tack på förhand! Hanne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Lite info kan du få från tidigare inlägg i min blogg.
    Kopiera länken nedan och klistra in den i adressrutan så ser du:
    http://strandhemliv.blogspot.se/2015/02/del-8-sonja-och-alwe-jonssons-strandhem.html

    SvaraRadera