Så här blev det när "arkitekten" bestämt utseendet. |
Överraskningen är nog stor hos många.
På onsdagsmorgon dök folk klädda i gula overoller upp och började skruva fast bräder.
Detta har varit en långdragen historia.
När rondellen byggdes flyttades hållplatsen för buss 6 en bit framåt på Klagshamnsvägen.
Gatukontoret rev ett befintligt plank framför fastigheten.
Några höga stolpar som nästan nådde till trädtopparna sattes upp.
Det här var tidigt i början av förra året.
Farligt stup från trottoaren ner på tomten. |
Från trottoaren ner till tomten var det ett farligt stup på 1.20 meter.
Klagomål kom från flera håll till Gatukontoret.
Ingenting skedde. Men när ett tips lämnades till Lokaltidningen Limhamn blev det fart på Gatukontoret som ryckte ut och satte upp några tvärgående bräder.
Provisoriskt skydd med tvärgående bräder. |
Nu har "arkitekten" tänkt färdig - och det blev ett högst traditionellt plank. Stående rå tryckimpregnerade bräder med en dryg centimeter luft emellan varje, uppsatt på båda sidorna.
Nu återstår att se om de höga stolparna kapas till plankets höjd, eller om de ska finnas kvar som ett signum från "arkitekten".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar